۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲
کد خبر: ۶۳۹۰۴۶
حدادعادل:

تفکر مذاکره با دشمن رنگ باخته است | انتخابات پیش رو تعیین کننده خواهد بود

تفکر مذاکره با دشمن رنگ باخته است | انتخابات پیش رو تعیین کننده خواهد بود
عضو مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مجلسی باید تشکیل شود که به ارزش های انقلاب و اسلام آری و به دلبستگی و امیدواری به دشمنان نه بگوید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در آخرین جلسه از سلسه نشست های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: مردم قم همواره در مبارزات پیشتاز بوده و هستند و نقش مهمی در انقلاب اسلامی داشته و دارند.

وی افزود: 22 بهمن امسال دو تفاوت با سال های قبل دارد چرا که همزمان با چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی است و بعد از آن هفته تبلیغات انتخابات آغاز شده و انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت و هر دو مناسبت جای تأمل دارد و به 22 بهمن امسال رنگ و معنای خاصی می بخشد.

حدادعادل با بیان این که باید شاکر نعمت انقلاب اسلامی باشیم، اظهار داشت: خداوند بزرگترین انقلاب قرن را در بین ملت های جهان به رهبری شخصیتی بزرگی مانند امام راحل نصیب ملت ایران کرد، امروز انقلاب اسلامی وضع دنیا را تغییر داده است و در 41 سال گذشته کمتر حادثه مهمی به ویژه در منطقه وجود دارد که تحت تأثیر انقلاب نباشد.

وی ادامه داد: رابطه عراق، لبنان، سوریه و کشورهای مقاومت در حال حاضر با انقلاب چگونه است و تحولات آن چه نسبتی به انقلاب اسلامی دارد؟ 40 سال پیش شیعه یک اقلیت فرودست بود و تأثیر در سرنوشت سیاسی لبنان نداشت اما امروز حزب الله که به برکت انقلاب اسلامی به زعامت مجاهد بزرگ سید حسن نصرالله شکل گرفته یک واقعیت انکار ناپذیر محسوب می شود و یکی از آثار انقلاب اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که آمریکایی ها می خواستند در سوریه حکومتی ایجاد کنند تا مسیر مقاومت قطع شود، ابراز داشت: می خواستند حزب الله و در ادامه هدف انقلاب را از بین ببرند تا خیالشان از امنیت اسرائیل راحت شود اما چندین سال است که تفکر انقلاب با مجاهدت حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم مانع این خیال شوم شده است.

وی عنوان کرد: اگر انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی نرسیده بود شوروی سابق افغانستان را مانند بقیه اقمار اتحاد جماهیر شوروی به مستعمره های خود اضافه می کرد و فروپاشی شوروی مرتبط با پیروزی انقلاب اسلامی بود، باید خدا را شکر کنیم که خداوند نعمت عظیم انقلاب را شامل حال ما کرده است.

حدادعادل با اشاره به مجاهدت های حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی مرد بزرگی بود که قدر او بعد از شهادتش بیشتر مشخص شد، کسانی که با ایشان سروکار داشتند بزرگی این سردار بزرگ را تشخیص می دادند، حاج قاسم تنها یک شخصیت نظامی نبود بلکه فردی خردمند و استراتژیست بود و همه تصدیق می کردند که ایشان درک عمیقی از مسائل به ویژه در حوزه سیاسی دارد.

وی اضافه کرد: حاج قاسم یک نظامی نبود که در اتاق خود بنشیند و به سربازان فرمان حمله بدهد، ایشان فرمانده ای بود که در خط مقدم حرکت می کرد و به سربازان می گفت پشت سر من بیایید، حاج قاسم در میدان های خطرناکی با توکل بر خدا به استقبال شهادت می رفت اما وقتی پای مذاکره سیاسی می نشست می توانست با شخصیت های سیاسی بزرگ و معروفی مانند پوتین گفت وگو و تحلیل مسائل داشته باشد و به نتیجه برسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش اساسی حاج قاسم برای ایجاد همکاری روسیه با ایران برای مقابله با داعش گفت: شهید سلیمانی شدیدا انقلابی و متواضع و پدری مهربان برای فرزندان شهدا بود، هرجا که انقلاب به حاج قاسم نیاز داشت سریع وارد عمل می شد و این موضوع را در جریان سیل خوزستان دیدیم.

وی افزود: حاج قاسم از هیچ خدمتی برای انقلاب فروگذار نمی کرد و بازوی توانمند رهبری و انقلاب بود، می دانستیم که شهادت آرزوی واقعی حاج قاسم بود و خداوند ایشان را به آرزویش رساند؛ آمریکایی ها از دست حاج قاسم به شدت ناراحت بودند چرا که شهید سلیمانی تمام نقشه دشمن در منطقه را نابود کرده بود.

حدادعادل اظهار داشت: آمریکایی ها وقتی دیدند که شکست مفتضحانه خوردند از سر استیصال به حماقت ترور سردار سلیمانی اقدام کردند، همه مردم منطقه می دانند که حاج قاسم داعش را ریشه کن کرد و دشمن تکفیری ها بود و این سؤال برای مردم جهان وجود دارد که چرا آمریکا قهرمان مبارزه با داعش را ترور کرده است؟ آمریکا در حالی دم از مبارزه با تروریسم می زند که بزرگترین تروریست عالم است.

وی ادامه داد: آمریکا با حماقت ترور حاج قاسم خود را بی اعتبارتر و رسواتر کرد، خون مبارک حاج قاسم، ابومهدی المهندس و شهدای همراهشان سبب شد که مردم عراق خروج آمریکا را جدی تر پیگیری کنند و مجلس عراق نیز اخراج آمریکا از عراق را تصویب کرد، امروز آمریکا دیگر قدرت و نفوذ سابق را در عراق ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: خدا محبت حاج قاسم را در دل های مردم قرار داد و مشاهده کردیم که میلیون ها نفر در مراسم تشییع و تدفین شرکت کردند و به معنای واقعی عزادار بودند و اشک می ریختند.

وی عنوان کرد: مردم بعد از شهادت حاج قاسم منتظر برنامه ریزی نماندند و در همه کشور با حضور در خیابان ها جنایت آمریکا را محکوم کردند و فریاد انتقام سر دادند، رهبر معظم انقلاب هم وعده انتقام سخت دادند که این سبب وحشت آمریکایی ها شد و واسطه هایی فرستادند تا ایران کاری انجام ندهد اما روی خوشی به آن ها نشان داده نشد.

حدادعادل خاطرنشان کرد: موشک های ایرانی بزرگترین پایگاه آمریکایی ها را دقیق نشانه گرفت و این پایگاه را بر باد داد، هنوز آمریکایی اعلام نکرده اند که چه اندازه تلفات داده اند و در حال مدیریت هستند، ایران هیمنه آمریکا را نابود کرد و اجازه نخواهد داد که آمریکا به اهدافش برسد، سابقه نداشته که یک پایگاه آمریکایی در دنیا مورد حمله یک کشور قرار گرفته باشد.

وی اضافه کرد: این قدرت نظامی در دورانی برای ایران حاصل شده که تحت شدیدترین تحریم ها قرار دارد، خود دشمن می گوید در حال فشار حداکثری به ایران هستیم اما در همین تحریم ها و فشارها موشک ها و صنایع نظامی ما به اندازه ای پیشرفت کرد که مایه تعجب جهانیان شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حادثه هواپیمای مسافربری گفت: این حادثه داغ دلها را بیشتر کرد، دشمن می خواست از این موضوع سوء استفاده کند و برخی هم در داخل می خواستند سیلی که از مردم خورده بودند را به گونه ای جبران کنند و هواپیما را بهانه قرار داده بودند.

وی افزود: مردم با حضور در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی یک آری و یک نه گفتند، آری مردم به همه ارزش های بود که شهید سلیمانی به آن ها اعتقاد داشت، مردم با حضور خود اعلام کردند که به یک مرد مؤمن، انقلابی، متقی و مجاهد که از استقلال کشور و امنیت دفاع می کند و سرباز ولایت است دلبستگی دارند.

حدادعادل اظهار داشت: حضور مردم به معنای تأیید انقلاب بود چرا که حاج قاسم ثمره و دست پرورده انقلاب اسلامی بود، آری مردم این بود که با ارزش های انقلاب، امام، شهدا و رهبری تجدید بیعت کردند و در داخل و سراسر دنیا اثر مهمی داشت.

وی ادامه داد: نه مردم به آمریکا بود، مردم به بهترین وجه و گویاترین زبان و صریح ترین بیان مرگ بر آمریکا گفتند، ترامپ تحت تأثیر مشاورهای احمق خود خیال می کند که مردم ایران دوستدار آمریکا هستند و به زبان فارسی مزخرفاتی توئیت می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: شهادت حاج قاسم و حضور میلیونی مردم آبرویی برای کسانی که در داخل طرفدار آمریکا هستند باقی نگذاشت و همه آن هایی که به آمریکا خوشبین بودند نتوانستند حرفی بزنند، در زمینه حل مشکلات دو تفکر وجود دارد، یک تفکر رهبر معظم انقلاب است که می فرمایند راه حل مشکلات مقاومت و تکیه بر نیروهای داخلی است یعنی مشکلات اقتصادی راه حل اقتصادی دارد و باید این راه حل ها را در داخل جست وجو کرد.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب می فرماید برای حل مشکلات چشم به خارج از مرزها ندوزید و منتظر آن ها نباشید، نگاه دیگر دائم دنبال مذاکره با آمریکا و اروپا است، این تفکر با شهادت حاج قاسم و حضور مردم رنگ باخت چرا که آمریکا با به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی کاری کرد تا ساده لوحانی که به دنبال مذاکره بودند نتوانند حرفی بزنند.

حدادعادل خاطرنشان کرد: در جریان اغتشاشات بنزینی 77 نفر بیانیه دادند و اعلام کردند که تنها راه حل مشکلات عادی سازی روابط خارجی است یعنی باید با ترامپ مذاکره کنیم و ایران هم باید به گاو شیرده ای مانند دیگران تبدیل شود.

وی اضافه کرد: مردم ایران با بدرقه حاج قاسم تا بهشت این پیام را دادند که هیچ امیدی به آمریکا نداریم و ارزش های جهاد و مقاومت را دنبال می کنیم، امروز در آستانه یک تصمیم گیری مهم هستیم که انتخابات مجلس یازدهم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که مجلسی باید تشکیل شود که به ارزش های انقلاب و اسلام آری و به دلبستگی و امیدواری به دشمنان نه بگوید، گفت: امروز در شرایط متفاوتی از قبل قرار داریم.

وی افزود: کسانی باید داوطلب مجلس باشند که انقلابی باشند، مردم ایران هم باید در انتخاب خود دقت لازم را داشته باشند تا بهترین افراد را راهی خانه ملت کنند، مردم حتما باید حضور جدی پای صندوق های رأی داشته باشند و در سرنوشت خود و کشور نقش آفرینی کنند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد قمین
ارسال نظرات